Fox News Attempts To Frame Trump?

Photo by Rubaitul Azad on Unsplash

( – According to court documents filed on Monday show, Rupert Murdoch, the billionaire conservative media mogul who owns Fox News Channel, has acknowledged that top hosts had promoted former President Trump’s unfounded claims about a stolen and fraudulent election in 2020.

Murdoch and Fox Corp. are currently facing a lawsuit brought forth by Dominion Voting Systems which is seeking $1.6 billion in damages for defamation. During Murdoch’s deposition lawyers from Dominion voting Systems pressed him to answer whether top hosts on the network had endorsed Trump’s accusations and theories.

In fact, when Dominion’s lawyers specifically asked whether Murdoch was aware of his network promoting these claims, Murdoch said that Fox had not “But maybe Lou Dobbs, maybe Maria, as commentators.” He proceeded to add that some of their commentators might have endorsed it. This was reaffirmed a second time during the deposition when Murdoch was asked about top hosts having endorsed it.

Monday’s filing is the latest filing Dominion has made in its lawsuit. According to the company’s claims, the claims perpetuated by Donald Trump, Fox, and its top hosts and executives following the 2020 election had defamed their voting system. So far, Fox has been unable to have the case dismissed on First Amendment grounds.

Fox’s lawyers have maintained that by Dominion’s standards, every media company that reported on Trump’s claims was liable for a defamation lawsuit. In a statement released by the network, Fox states that the defamation view held by Dominion is unsupported by the law and that if it existed reporters would not be able to do their job.

Copyright 2023,